Agneta utsedd till assisterande guvernör

torsdag 17 november 2022

Margareta Redlund Laninge

Vid klubbmötet den 15 november avslöjade Agneta Söderlund att hon tillfrågats av kommande distriktsguvernör Birgitta Dickson om hon vill ta jobbet som en av tio assisterande distiktsguvernörer.

Jag blev både glad och stolt över frågan och efter att funderat ett par dagar tackade jag ja, berättade Agneta Söderlund.

Hennes besked möttes av varma applåder och många kände glädje över att en klubbmedlem utsetts till assisterande distriktsguvernör. Arbetet innebär att hon under Rotaryåret 2023- 2024 ska ansvara för och stötta sex innerstadsklubbar genom bland annat besök, vara bollplank och idégivare. Klubbarna är Stockholm, Östermalm, Stockholm International, Kungsträdgården, Vasaborgen och Västra.

Agneta Söderlund blir assisterande distriktsguvernör för kommande Rotaryår.